Fri frakt vid 499:- / Snabb leverans

Köp- och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

- Postförskott

Kostnad: 50kr

Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna hos DHL Service Point. Vi kommer att väljer fraktbolag som är närmast till dig när vi bokar transport.

 

- Förskottsbetalning

Kostnad: 0 kr

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 5459-3041. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga.

 

- Faktura

Kostnad: 50 kr.

Vi skickar faktura bara till avtalade kunder. Du kan ansöka att bli vår faktura kund. Vid ansökan uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Vi skickar faktura med betalningsvillkor på 7 dagar. 

Leveranstid

Omgående leverans för beställningar innan kl 11:00.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DHL Service Point eller med din specificerade leverantör.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vi tar 50:- för alla order under 499:-. Paket skickas med DHL Service Point och alla sändningar går att spåras. Om annan transportör önskas, aktuell kostnader debiteras. Vi tar inte betalt för emballage. Vid ordervärde överstigande 499 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar eller ersättningar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Du står på fraktkostnader.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL service point eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till DHL eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med DHL eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.